torsdag 19 mars 2015

Jobb, skatteåterbäring och träning


Halli-hallå! Fick nyss reda på att jag kommer få skatteåterbäring WOHO! Ingen stor summa dock men innan så hade jag trott att jag skulle betala ännu mera skatt så det blev en lättnad iallafall :)

Idag har vi haft hemstudier så jag var iväg och jobba 7-16:30 och sen gymmade jag på min 2 timmars rast. Men när jag var klar på gymmet och precis skulle skaka min proteinshake som jag fyllt med pulver och vatten så börjar allting flyga rätt ut över golvet för det var ett litet hål på locket... Alltså såååå typiskt att det ska hända mig! Jag var inte ensam på gymmet heller, så det blev lite awkvard när folk såg.

På Lördag väntar ännu mera jobb igen. Och idag så fick jag bl.a hjälpa två nya personer lite med introduktion som ska bli timvikarier. Jag minns själv när jag hade min introduktion för över ett år sen då man går tillsammans med någon som lär ut hur allt fungerar på arbetsplatsen. Man kände sig lite obekväm och jag var skiträdd för att göra saker helt fel då. Nu är jag däremot otroligt självsäker i mitt jobb som vårdbiträde (jag räknas ju snart som undersköterska.) Bästa delen av jobbet tycker jag är när man får se vårdtagarna så där löjligt glada och att få ett leende på deras läppar haha!

Inga kommentarer: