onsdag 14 januari 2015

Sämst i syslöjden

Tydligen så lossnar knapparna ganska lätt på freddy byxor och det hade mina gjort nu så jag blev tvungen att (försöka) sy fast dom.  Så jag tog fram synål, tråd och började försöka googla på hur man syr fast knappar. Mamma började asgarva åt mig när hon såg hur jag höll på för jag är seriöst SÄMST på att laga och sy saker. Jag liksom pratade och fjäskade till mig ett godkänt betyg i syslöjden på högstadiet. Träslöjd är jag däremot grym på. Inte för att skryta men jag var den enda i vår årskurs som fick högsta betyg ;) Så jag hade lätt kunnat lagat en trästol här hemma, men ett par byxor? Njaaa.... Men nu är iallafall knapparna fixade tack vare mor min. Hade aldrig klarat det själv.

Samtidigt så upptäckte jag att det även har blivit ett litet hål i baken. Det syns knappt än men om det blir större så kommer jag visa högra skinkan snart. Så jag måste väl försöka laga det nu också.

Inga kommentarer: