onsdag 26 november 2014

Ledig Onsdag

Jag har känt mig så taggad och ovanligt glad den här veckan än så länge, redan halv 5 i måndagsmorse när jag klev upp så kände jag liksom bara ''YES nu kör vi!!'' (Eller okej, man är skapligt död halv 5 på morgonen men iallafall...)
Idag är jag ledig eftersom att vi bara jobbar 75% på praktiken. Har varit ute och sprungit 5 km i spåret och sen bara degat framför en serie. Fick lönebesked idag också och jag blev riktigt förvånad när jag fick dubbelt så mycket pengar än vad jag trodde att jag skulle få. Så då blev jag nöjd ;)

Igår så fick jag följa med en patient och se på en operation. Det skulle sättas in en PVK (tror det heter så eller så är jag helt ute och cyklar nu). Det är en slags slang som går in i hjärtats högra förmak. Så jag fick stå där bredvid läkaren när han skar upp och höll på under huden. Jag är inte alls känslig, kan se i stort sett vad som helst utan att påverkas så det är ju tur det! Sköterskan varnade mig för att vissa brukar svimma första gången dom ser en operation och att även hon själv gjorde det första gången, men för mig var/är det inga problem alls.

Gömmer mig under kepan somvanligt när jag var ute och sprang (Y)

Inga kommentarer: