onsdag 17 september 2014

NYBLIVEN BILÄGARE

 Jag har nu köpt mig en helt egen bil! WOOOAAHHH!!! En Seat Ibiza -00. Alltså känslan av att få sitta där i sin allra första bil på vägen hem var helt underbar ;)
 
Lågmilare, nybytt motor, nyservad, nya sommardäck, nyskattat, billig i drift och försäkring, ingen rost, och ny stereo så man kan koppla in sin egna musik från telefonen (så att jag kan ha mina egna små partyn i bilen).. ;) Jag pruta ner den till 10 000 och det var den verkligen värd! Den jag köpte bilen av är bror till en man på gymmet som både jag och mamma känner bra och dom är inte direkt några som ''luras'' när det gäller det här. Han som sålde jobbade på en bilfirma och hade bytt ut allt det viktiga på bilen innan den såldes.
 
Minns i somras när jag var på väg att bli totallurad av några utlänningar på nån mysko bilfirma. Glykol och olja läckte från bilen men när jag berättade det så sa dom att det bara var vatten som droppade för att de hade ''regnat''. Men det var årets varmaste dag och det hade inte regnat ett enda dugg i hela Sverige. I stort sett allt var fel och den rosslade när man körde.. Så typiskt. Den var inte billig heller...
 
MEN NU ÄR JAG SÅHÄÄÄR GLAD! :D

 

1 kommentar:

ellenlundis sa...

Grattis Becka! :D
finlandsgullet.wordpress.com