fredag 11 juli 2014

20 KM

Jag och pappa tänkte gå ut i elljusspåret och springa 1 mils-rundan. Men när vi kom till platsen där spåret delar sig så sa jag till pappa på skoj att vi skulle ta 2 mils-spåret istället. Och tror ni far min säger nej eller? Nej inte direkt ;) Men pappa är och har alltid varit väldigt spontan och jag kan inte komma på någon gång då han har sagt nej. Så det slutade med att vi sprang 20 km i skapligt svår skogsterräng! Jag tror faktiskt inte att jag sprungit så långt förut? Iallafall inte i skog. Vi sprang i högt gräs, på grusväg, på sand och på trånga krokiga stigar. Sen hamnade vi längst upp på något berg som kallades för hornsberget, så det gick uppför väldigt mycket lite hela tiden. Och självklart hamnade vi vilse en gång också som tog lite av tiden... Det är ju inte så himla lätt att hitta 2 mil runt om i skogen när det bara är några små skyltar på vissa ställen. Men det gick bra till slut! Ändå så sprang vi på mindre än 2 timmar! (1:50) Vi gick i stort sett aldrig utan bara kötta på hela vägen!

Inga kommentarer: