måndag 21 april 2014

Göteborg & IDOL

Jag och Charles kom hem igårkväll, stannade lite längre än väntat i Göteborg. Vi har haft så roligt där nere!
Vi Gick upp halv 5 i Lördags och stod i idol-kön kl 6:00. Och vi fick riktigt bra platser då! Göteborg hade den längsta kön av alla städer så vi hade riktig tur som kom så långt fram!
Mellan ca 8-10 filmade dom in en massa saker och dom sa vad man skulle göra osv. Jag tror att vi kommer synas i tv-rutan sen. Charles lyfte upp mig till och med ett par gånger under inspelningen ;P Sen när dom äntligen öppnade portarna så kom vi in redan vid första insläppet!
Men den senaste timmen i kön var den värsta jag varit med om för jag har aldrig i hela mitt liv varit SÅ sjukt kissnödig!! Jag fick skitont i blåsan och jag kunde varken stå eller gå normalt, en stund trodde jag seriöst att jag skulle kissa på mig haha! :( jag skojar inte... 

När jag kommer in till juryn (så kallade för-juryn) så får jag presentera mig och köra min grej. Efter att jag var färdig så får jag kommentaren: Rebecka du har en jättefin röst och jag vet att det här kan vara känsligt att höra, men tyvärr så är konkuransen väldigt hård och det är få personer av alla sökanden som går vidare till den riktiga juryn. Därför så kommer du inte att gå vidare idag, men fortsätt med det du gör! 
Men det här hade jag nästan förväntat mig. Jag är glad över att jag gjorde mitt bästa och jag vet själv att jag utvecklas inom musiken mer och mer. Min audition var mycket bättre nu än förra året. Hade jag sjungit som en kråka så hade jag väl gått vidare för att det lät hemskt ;)

Däremot så gick Charles vidare till fotoautomaten ;) Man möter inte den riktiga juryn där heller. Man filmar bara personen i ett rum. Han spelade oseriös med flit och sjöng ''Chacarron'' som är totalt flumm xD Han märkte att för-juryn skratta så jag hoppas verkligen att det kommer synas på tv när han kör sitt nummer i fotoautomaten!!
Här stod vi!
Soluppgång idol-kön

Inga kommentarer: